fredag 4 december 2009

Observationer, funderingar och annat!

Har nu jobbat en och en halv vecka.. Känns bra, börjat med resegarantin, så nu kör jag alla samtal själv, med assistans från resten av gänget.

Har sett mycket skumma saker på väg till och från jobbet.. visst älskar jag att åka bil, men man får se många fler dårar som säger eller gör mysko grejer på tåget.. T.ex satt jag och lyssnade på ett par dumma studenter som pluggar på KI och den ena tjejen hade verkligen ingen aning om nånting, hon ville ha extrajobb på samma ställe som killen hon åkte med hade. Och de diskuterade hur hon skulle ansöka, och vad hon skulle skriva. Så under 10 min kokade de ihop nån snygg lögn om att hon hade varit med sin syster som gjorde samma sak. Men sen tyckte hon att det va så svårt att ljuga, men killen tyckte att det va ju inte samma sak att göra det när man skrev, men sen kom de på att hon kanske skulle få komma på intervju och då skulle hon ju behöva ljuga "på riktigt" haha! så de la ner den idén..

Eller tjejen som pratar med sin pojkvän som bor nån annanstans och som har varit hos läkaren och fått medicin utskriven som han inte har råd att betala, och tjejen skulle skicka sin lön till honom när hon fått den, och så frågade hon vart de 800 hon hade skickat tidigare till nån anmälningsavgift tagit vägen, för han hade kunnat använda de till att betala medicinen. Men det ville han inte prata om.. så då la han på luren och ville inte svara när hon ringde, när han väl svarade igen så lovade hon att om han gick och hämtade ut sina piller skulle hon inte fråga om pengarna nåt mer o hon var inte arg på honom utan bara på läkaren som "lurade" honom på nåt sätt..

Sen gjorde jag faktiskt nåt konstigt själv.. Det kom på en kvinna/tjej/tant (vad man nu ska kalla henne) hon ringde hem till sin son och bad honom söka på hitta efter Meca för hon hade pratat med de tidigare om ett batteri och behövde ringa upp de igen innan de stängde. Meärn sonen var inte vidare duktig för han hittade ingenting och hon stavade meka.. o sen försökte hon med andra stavningar o bara söka efter biltillbehör men det hjälpte honom inte, han letade typ i hela sverige och fick inte fram nånting.. tillslut hittade han ett nummer, som när hon ringde självklart inte gick till meca.. Och eftersom hon suttit hela vägen från stan ut till typ stuvsta orkade ja inte lyssna på det där mer utan sa åt henne att hon skulle säga åt honom att gå till deras websida och sen klicka på hitta butik.. så hon sa till sin son att hon hade fått hjälp av en DAM på tåget.. Jag vet inte om jag ser mig själv som en dam, men det e iaf bättre än när jag blev kallad tant på luleå flygplats när jag var typ 12.. Sen gick hon äntligen av i Huddinge!

Och nu är det jävligt många katter här, Mini ligger på skärmen, Gaston ligger halvt på tangentbordet och är allmänt i vägen och som om inte det räckte kom nu även Spirou och ställer sig framför skärmen och stirrar på muspekaren..

Hade nog mer att skriva, men det här vart för jobbigt så jag får återkomma! :)

1 kommentar:

Didi sa...

wiii, öppen igen =) Tack själv för senast =)