söndag 13 december 2009

Juligt..!

Vi är ju inte direkt traditionellt juliga av oss, och så har vi ju fyra monster som försvårar det mesta i pyntväg.. Men idag har vi faktiskt fått upp en julstjärna i fönstret och bakat lussekatter. Sen ska vi försöka hitta våran plastgran som är begravd nånstans i förrådet, och förhoppningsvis hitta lådan där vi öste ner kulorna och glittret till den, en grön plastig gran utan kulor och ljus ser ju inte särskilt julig ut, då kan man ju lika gärna skita i det! Sen har vi faktiskt bytt gardiner i vardagsrummet också, det har nog aldrig hänt förut att jag har bytt gardiner för julen, eller nån årstid överhuvudtaget. Det är jag alldeles för slö för.. Men nu har vi inte julgardiner, men det är små fåglar på den som är röda och så gröna kvistar eller nåt.. hmm, låter rätt muppigt, men juliga färger iaf, så jag är mycket nöjd! :) Och så fick vi ner våra gamla så de kan avhåras lite, hehe!

Känns mysko att det bara är tio dar kvar till julafton, har inte gjort nåt juligt alls, förutom det vi gjorde idag då.. Inte köpt nåra julklappar, bara fixat med den stående presenten till mamma och mormor. Men får skylla det på jobbet, inte blivit tid för annat. Slutar man 18 e ja ju inte hemma förrän vid sjutiden och då ska man äta och slappa lite framför tvn, sen helt plötsligt är det dags att sova.. lite trist, men desto roligare när pengarna rullar in på kontot. I fredags hämtade jag dessutom ut mitt tjänstekort!! Hur coolt som helst, hehe! :) Det är svart! Bara tjänstekorten som är det, VIP! Och på torsdag e det dags för julfest! Ledig både torsdag och fredag och det e hur skönt som helst. Fått lite förfrågningar om jag kan jobba fredag, inte så populärt att jobba dan efter julfesten, men vi ska in me bilen på service då så det gick inte. Det kommer ju bli några mil över jul- och nyårshelgerna vi kör, en vända till Falun och sen till Sälen på nyår, och displayen i bilen säger att det ska göras service om 130 mil och eftersom vi kommer åka fler mil e det bättre att göra det innan vi åker iväg, så vi har en fräsch nyservad bil när vi ska ge oss upp i dalarna på långtur.

Nu ska jag ta och hänga lite tvätt..

Inga kommentarer: