tisdag 17 november 2009

Bröllopsbestyr

Har nog kommit förbi min värsta fas av planerande och fixande! Men det e väl egentligen för det mesta är klart, eller så klart det kan bli.

-Har bokat lokal och betalat in bokningsavgiften.
-Har sett ut vigselplatsen.
-Har bestämt mat och prel.bokat med catering, förrätt återstår dock då vi inte är några stora fan av förrätter är det svårt att bestämma oss.
-Gästlistan är i stort sett klar.
-Tärna och bestman är utsedda, eller worstman som han vill kalla sig, haha!
-Toastmadame är klar.
-Dukningen är typ bestämd, men inte inhandlat alla dekorationer och sånt än.
-Tikitorches för utsidan står i förrådet.
-Utsmyckning av vigselplatsen är på ett ungefär bestämt.
-Börjat räkna på hur mycket sprit som behövs, men det är nästan omöjligt!
-Har ett hum om hur vi vill att trycksakerna ska se ut.
-Vet vilken sorts klänning jag vill ha, med reservation för att jag kanske måste ändra på det för att det förjävligt ut när jag väl börjar prova.
-Vigselring är utsedd.
-Valslåt är nere på två alternativ varav ett är starkare.
-Herrn har ungefär bestämt sig för vilken klädsel han vill ha.
-Kollat ut hotell för de som behöver det, och vissa har redan bokat det som ligger precis bredvid.
-Mailat ett par fotografer, men väntar på svar. Detta skulle man behöva pusha lite på.
-Haft kontakt med en vigselförrättare som inte kunde ge svar så långt i förväg så vi måste ringa kommunen. Tyresö verkar även ha lite speciella regler för sig vad det gäller vilka man får använda sig av. Så det samtalet drar vi gärna ut på ett tag.

Det var väl det jag kom på i nuläget, får ta och konsultera mitt block sen och se vad jag har missat! :)
Kanonhjälp av Tess och Björn som har koll på det mesta! Och så det lilla bröllopstorget där man hänger kanske lite för mycket. Men faktiskt en hel del bra grejer och tips där. Särskilt när man planerar i Sthlm, det är ju en enda stor djungel av utbud så då kan det va bra med lite rekommendationer.

Nu skulle jag behöva fortsätta med enkätsammanställningen som jag gör åt pappa, men det är lite krångligt med en katt i knät som inte vill flytta på sig! Men men, får bli lite bubble spinner på fejjan istället!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hihi vad roligt! Hade helt glömt bort din blogg men så var jag inne o snurrade i "favoriter" o där hittade jag den och den fanns kvar o vid liv:) Skoj! Nu ska jag krypa till kojs! Kram Jessica