måndag 27 april 2009

Snaart!

Är vi äntligen fria från lägenheten i Etuna! :) Har bara tagit tre månader me rolig dubbelhyra. Men såhär i efterhand måste man nog säga att det var värt det! Fruktansvärt lyckat har det varit att bo här. Och vi hamnade i en riktigt bra port, utan för mycke skrikiga barn o stökiga människor. Så hade vi väntat hade vi nog fortfarande suttit och häckat i Etuna. Idag har vi städare där, slöa som vi är.. Jessica påminde mig om att det faktiskt gick att leja ut det på nån annan, och det gjorde jag ju när jag flyttade från Sthlm första vändan. Och det va otroligt skönt, även om den människan missade en del under badkaret. Men den här gången känns det som att det kommer gå bra, och nu har man ju lättare att säga till om det e nåt som inte blivit bra innan man betalar. Dock har vi läkartid i eftermiddag, får hoppas att hon inte ringer o säger att de e klara precis när vi sitter där, det vore ju typiskt. Men så skitigt som det var där så tar det nog sin lilla tid!

Har köpt och monterat ihop Pers nya skrivbord oxå, så nu är vi ett steg närmare att bli klara med arbetsrummet, ska såga av benen lite och skruva på en förlängningsskiva som skärmen ska fästas i bara, sen är det färdigt. Måste göra klart i förrådet oxå så att alla verktyg kan få bo där som det va tänkt, de tar upp en del plats nu och om det är nåt vi har tillräckligt av så är det andra prylar. Jag har flyttat till ett litet skrivbord oxå, mitt enorma tog upp lite för mycket plats, men än så länge går det faktiskt bra, har hurtsen som avställningsyta och om jag ber snällt får jag nog disponera en bit av expediten oxå! :) Får lite ont i underarmarna bara eftersom mitt förra bord hade rundade kanter, det här skär in lite. Men det får fixas.

Sen är det bara tillbaka till helvetessymaskinen för ännu en dust med gardiner. Denna gång tänkte ja försöka mig på att göra hissgardiner. Får se hur det går! Men efter det är vi nog i stort sett färdiga med hela lägenheten. Lovely! :)

Inga kommentarer: