onsdag 11 februari 2009

Score!

Vi har fått garageplats, och nya tapeter i hallen och vardagsrummet! :) Sweet!!
Ringde som sagt i måndags och då sa tjejen som har hand om vårt område att hon hade en plats ledig direkt.. Och alla andra jag har hört med pratade om att det skulle ta flera månader innan man fick tag på en plats, och att vi kanske skulle bli tvungna att ta en plats i ett annat område så länge.. Men så var inte fallet..! Himla tur att hon var tillbaka på jobbet, hon var sjuk förra veckan. Iaf så ringde jag besiktningsmannen och kunde samköra ombesiktningen och hämta garagenycklarna.. Så igår fick jag åka till lägenheten igen, vad är det nu, fjärde gången.. Många turer har det blivit, men det är ju inga 60 mil iaf, så det får man väl vara glad över! :)

Väl framme hämtade jag nycklarna till garaget först.. Men när jag kom upp till lägenheten hade hon inte hunnit programmera ploppen så jag kom inte in, utan fick pilla i lite pengar i automaten ist, aja sånt som händer. Sen medans jag väntade på gubben började jag packa upp lite lådor och ställa upp bokhyllor och sånt, skönt o få undan lite på golvet..

När han sen kom fick vi det trevliga beskedet att vi skulle få nya tapeter och dessutom ersättning för fönstrena som inte har blivit putsade på flera år..! :) Lovely!

Så nu fick jag alltså åka tillbaka till områdeskontoret för att bestämma tapeter, men såklart stängde de för lunch, så jag fick vänta till halv ett. Ringde Kumba för att höra om hon var på jobbet så man kunde gå förbi och hälsa på, men självklart var hon hemma och var sjuk..!

Så ist tog jag en tur ner till garaget igen för att kolla om jag kom in nu, det gjorde jag! Haha, nu till det underbara att backa in i en pytteliten garagebur med yta smalare än vår hall utanför att manövrera sig på, tog sin lilla tid kan man säga! Tur att bilen är rätt liten! ska bli spännande att parkera med Mazdan där sen, eller inte!

När jag sen kom ner på kontoret tog jag tvåhundra bilder med kameran och mailade till älsklingen på jobbet så han oxå kunde se, dåliga bilder ja, men alltid nåt! Tillslut kunde vi bestämma oss iaf, och jag bestämde mig för att åka tillbaka till lägenheten, kände att jag gärna gjorde lite mer där. Och Per hade fått en avisering att hämta ut vår telefonutrustning, så då bestämde vi att han skulle komma över efter jobbet.

Så först en tur till centrum för att handla lite sen lunch, och diskmaskinsmedel och scouta ut en väg för Per att ta från tåget, sen "hem" igen och provköra maskinen och sen allt porslin som vi flyttat so far. När Per sen kom från jobbet var det typ bara 5-6 lådor kvar att packa upp, en klar förbättring! Nu kändes det mycket mer hemtrevligt! lite lampor och bokhyllor uppe, och fåtölj och stolar att sitta i! Sista gången jag var där fick jag ju hålla tillgodo med en hård pall..!

Så nu är det inte lång tid kvar! Spännande!

Inga kommentarer: