måndag 9 februari 2009

Gjort del 1 av flytten

I lördags körde vi första omgången med prylar.. Gick faktiskt ovanligt smidigt om man jämför med tidigare flytten.. Vi tog med de lådor vi packat hittills, och en del möbler som vi inte behöver. Fick hjälp av pappa och Johnny, och det räckte bra. Så nu är det två veckor kvar till sista biten.. Förhoppningsvis blir det inte så överdrivet mycket, men jag vet ju hur lätt det är att underskatta mängden skit man har! :) Men vi har tömt vinden iaf, så det borde faktiskt inte vara så mycket kvar, vi har ju slängt hur mycket som helst..

Nu får vi bara hoppas att vi får tag på en parkeringsplats snart.. Ska ringa o trycka på idag, och trycka lite på besiktningsmannen också så vi kan få en ombesiktning, människan som tapetserade hos oss lyckades helt låta bli att skära av tapeterna vid alla dörr- och fönsterkarmar och lite annat skit som de har gjort fult.. ingen jättestor grej kanske, men jag vill inte bo med så fult gjord tapetsering.. och katterna kommer ju aldrig låta tapetflikarna vara ifred.. så då kommer vi få tapetsera om bara för att den förre hg var sopig..

Hur går det med promenerandet då? rätt så dåligt, hälsporrarna spökar fortfarande och jag orkar inte försöka tjata mig till en tid på vårdcentralen.. men får väl ta o göra det snart, eller om jag väntar tills vi har flyttat.. och nu har vi ju flyttat motionscykeln så det lär ju inte bli så himla mycke aktivitet innan flytten.. Men men.. får ta tag i det sen igen.. Har tyvärr gått upp ett halvt kilo, så nu ligger jag totalt på -4,5 kg.. Får försöka se till så det iaf inte går upp mer.. hade inte knät knakat så mycket hade jag ju kunnat kuta upp och nerför trappen, fast det luktar mysko i trapphuset så det är inte jättelockande.. Mm, undanflykter.. Min specialitet.. Men ja hoppas iaf att vanan sitter i såpass mycket att jag kan ta en paus utan att screwa upp allting..

Nu är det kattmatardags igen.. liten lurvig hungrig misse på skrivbordet..! :)

Inga kommentarer: