fredag 20 februari 2009

Last night in Eskilstuna..

Imorgon flyttar vi!! Äntligen! Trots att det har gått galet fort.. Man kan knappt förstå att för typ bara en månad sen hade vi ingen aning om att vi skulle flytta! Men allt har gått så bra, så jag har riktigt bra känslor om den här flytten.. Per har varit borta i Tyskland nu, och kommer hem om 45 min.. Jag har packat typ 15 kartonger till. Trots att man tror att vi fick med oss det mesta i kartongväg förra vändan så e det ju alltid massa saker kvar.. Men nu tror jag att jag har fått med det mesta.. Några kartonger kvar, men måste upp på vinden och hämta fler tomma lådor.. Men det e ju så skönt att skulle det bli småskräp eller prylar kvar kan jag bara ta dem när jag kommer tillbaka i veckan för att städa ur lägenheten. Så man behöver inte känna nån superstress om att man verkligen måste få med allt, och allt som vi inte får med behöver vi inte lämna 60 mil bort. Lite nedmontering kvar dock som jag behöver hjälp med. Sängen e ju det som lär bli krångligast, men Per e säker på att det inte kommer vara nåra problem, sen är det ju lite skrivbord, gardiner och lampor att plocka ner.
Men det är spännande!! Ska bli så tokigt att komma tillbaka till sthlm..

Var ju även och provade ut skoinlägg igår.. Gjorde en supergrundlig fotanalys, jag fick gå på ett löpband medan man filmade mina fötter bakifrån och stå på en glasspegellåda och så tog man 3D bilder på fötterna, skönt att slippa göra gipsavgjutning som man fick göra förut, whey för teknologin! Fick det trevliga beskedet att alla mina senfästen i fötterna är överansträngda och håller på att slitas ut, svullnader i hålfötterna och lite andra trevliga saker.. Så nu får jag inte gå barfota nåt mer, fick köpa ett par innetofflor för billiga 900. Och så akutinlägg som jag ska ha medan ja väntar på mina specialgjorda.. Så mycket pengar blir det innan allt e klart. Men det får det väl vara värt, om det kan få fötterna att må bättre.

Var ute och provgick inläggen idag, kändes mysko, fick inte ont i hälarna, men i hela övriga foten.. whoopie.. Men det kunde man väl förvänta sig, att det tar lite tid för fötterna att vänja sig vid stöd och att jag antagligen går lite annorlunda med inlägg. Får se om det ger med sig, kanske blir bättre med de specialgjorda inläggen oxå. Hoppas jag inte får så ont imorron bara när det ska springas fram o tillbaka med alla våra grejer. Tack och lov att vi har hiss, annars hade det här aldrig gått!

Lite komiskt, hittade mina underbara stilettstövlar idag oxå när jag packade, alldeles dammiga och inte använda på evigheter.. Och så tittar man ner på mina fötter och ser på tofflorna och eccoskorna jag har på mig nuförtiden.. Lite skillnad där, haha! Och så läser man en artikel på aftonbladet eller expressen om att klackhöjden står i relation till kvinnors ålder.. att man har högst klackar i 23-årsåldern och att man slutar med klackar först när man är pensionär.. så då var man stämplad som pensionär.. great!

Aja, ska snöra på mig mina fotriktiga skor och åka och hämta älsklingen nu! :)

Inga kommentarer: