måndag 24 november 2008

Nästan fått tillbaka min hand!

I torsdags bytte jag till ett mindre bandage.. så himla skönt! :) Nu kan jag röra på tummen igen, men sjutton vad konstigt det kändes när hon tog bort det stora bandaget, tummen fortsatte liksom att stå rakt ut. haha! Så nu är det bara några dagar kvar tills jag får ta bort det helt. Ska bli skönt, stygnen kliar lite, och om man tittar under bandaget lite så ser man att jag har helt fjällat bort i tumvecket, ser sjukt ut.. yuck..


Kom på att jag har slackat efter lite med promenaduppdateringen.. Har faktiskt fortsatt att gå, fått order om att gå varannan dag istället för varje som jag försökte med i början. Smartare så, mindre risk att jag tröttnar och får jätteont igen.. Missade lite veckan när jag operade handen, låg mest hemma och tyckte synd om mig själv för att jag var handikappad.. Men nu verkar det som om jag har kommit igång igen, och i lördags fick jag med mig älsklingen ut! :D Och igår var vi och införskaffade öronmuffar, haha! inte den vanliga sorten utan lösa earbags som de kallade dem. Lite mysko, man snäpper fast de på öronen, ser ut som en mupp, men kanske diskretare än de vanliga, som förövrigt bara såldes på barnavdelningen på stadium.. hehe! Men det behövs, för satan va kalla öronen blir när man går ute i skogen. Finns en del av slingan där det nästan alltid blåser stormstyrka.. och dumt att dra på mig öroninflammation eller liknande.. Det kanske itne skulle hända men ändå. Skönt med lite värme för öronen. Mindre ont i skallen då också..


Nu ser min hand ut såhär! :

2 kommentarer:

Anonym sa...

Här i Luleå säljer dom något som heter "mössa" ;)

Skämt åsido, jag gillar buffarna,http://www.buffsverige.se/, dom är bra dom! Man ser riktig sportig och grejjer ut, och kan ha tusen olik färger. Jag har bara en, den är röd och det står HS Copy på den :) Dom kan man också hitta till försäljning i Luleå. Tror det är bäst ni kommer hit. På nyår ska vi ha en stor fest!

Puss

Anonym sa...

Tack snälla:)

Kul att du är med:)!