söndag 7 december 2008

Fullföljer nästan helt

mitt schema att gå varannan dag.. helt otroligt, har hållt på sen 22 oktober nu, det e ju snart två månader, det längsta jag har hållit igång med något sen jag gick i högstadiet tror jag.. Rätt illa, men ändå rätt bra att det äntligen verkar ha släppt lite.. Helt galet egentligen att köpa ett par ordentliga skor kunde göra så stor skillnad. Fattar inte varför inte nån har sagt det till mig tidigare när jag har berättat att ja inte kan gå ut och gå för jag får ont i vaderna/smalbenen och hälarna.. men men.. hade ju kunnat räkna ut det själv oxå om jag inte bara varit så tjockskallig.. har väl varit en rätt skön ursäkt också. Men nu känns det inte så jobbigt.

Har tom börjat lägga på att cykla lite på motionscykeln, ibland ist för att gå ut när det e riktigt skitväder och ibland som komplement, har ju faktiskt märkt en skillnad i ansträngning, det är inte alls lika jobbigt att gå och jag blir inte lika andfådd, så då ville ja lägga till nåt som får upp pulsen lite mer.. Och vilopulsen har gått ner lite till, nu ligger jag på 70 slag/min.. Inte superbra kanske, men rätt så medel skulle ja tro och det är helt ok.

Och så fortsätter jag såklart med min sjukgymnast och kämpar på med att försöka slappna av, det e sjukt vid så många tillfällen jag kommer på mig själv att spänna mig, men har börjat somna lite snabbare nu, det är rätt så otroligt det med, tar inte alls tre timmar för mig att somna längre, tror varje natt är det under en timme, ibland ännu snabbare.. Om jag nu bara kunde vakna och känna mig någotsånär utsövd skulle det ju va underbart, men det får vänta lite till verkar det som.. Ska försöka få tid på ett sömnlabb för att analysera hur jag egentligen sover och vad det e som gör att jag aldrig är pigg.

Så har jag kommit nån vart i det jag egentligen ville åstadkomma? Vikten.. Fan inte långt.. Men har väl gått ner 1 kilo ungefär.. Det är det som verkar sitta hårdast inne, *suck* det är ju typiskt.. men det e väl mitt vanliga oflyt..! Men som sagt tidigare skulle det va intressant att göra en fettmätning för att se hur mycket som faktiskt är muskler och ok att bära runt på..

Nu ska jag gå och assistera min älskling som håller på att bygga ihop vår byrå.. :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du är med och tävlar!:)

Hoppas att du har haft en härlig advent!:)

Anonym sa...

Jag vill ha ett MMS omgående på dom där öron-grejjen. Seriöst.
I övrigt är jag MYCKET NÖJD att höra att du håller igång med knallandet och töntig som jag är fick jag tårar i ögonen när du skriver om sömnen. Du är på väg nu gummsan, fortsätt vara lika duktig som du varit hitills så tror jag du kommer nå ändra in i mål och vakna utvilad rätt som det är!
Puss!!!