fredag 7 november 2008

I'm broken..

Jävla skit.. När jag var ute idag fick jag sådär sjukt ont i smalbenen/vaderna igen.. Fattar inte varför.. Eller jag kan ju skylla på den där gruppen jag har börjat i. Vi fick göra massa övningar där man skulle stå på tå o studsa, och sen stå med tyngdpunkten på främre delen av fötterna.. Och det funkar inte för mig, jag har stått hela livet på hälarna och det gjorde sjukt ont att hålla på sådär.. Att gå hem blev rena plågan sen.. Så igår gick jag inget, delvis för att mina vader fortfarande var rätt så döda och så har jag ju hjälpt min pappa med en del jobb som har tagit ganska mycket tid. Så idag när jag gick ut började det redan innan jag kommit fram till årbystugan där slingorna börjar göra duktigt ont i benen.. Typiskt.. Och det komiska är att sjukgymnasten sa åt mig att ta det lugnt och inte gå för mycket så jag får ont igen och slutar gå, och så trodde hon att gruppen skulle funka bra för mig, och det är den som fått benen att göra ont igen.. rätt ironiskt.. Att gå runt i skogen i över en vecka var inge problem, men vara där i 1½ timme var förjävligt..
Aja, får se hur det blir sen när benen fått återhämta sig lite mer, får ta det lugnare med benen nästa vecka..
Har fått ner pulsen en hel del nu iaf, när jag bytte min blodtrycksmedicin gick den upp rätt så rejält, men nu är den nere på samma nivå igen.. Det är skönt.. Sen kan man ju hoppas att den fortsätter gå ner, men det lär nog ta lite längre tid..

Har förövrigt varit uppe sen 6 imorse.. e galet trött, ska bli intressant att se om jag kan somna ikväll, nu har jag ju gjort allt folk tycker man ska göra för att somna ordentligt på kvällarna. Visserligen går det ju inte så snabbt, men vafan, nåt litet borde ju hända..

Äntligen fredag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja hon är fan stor nu tjejen, sjukt egentligen.
Saknar dig gör jag oxå :) Börjar bli åt julhållet nu och då sätter det ju igång, nostalgin och alla minnen, inget som egentligen är förknippat med julen men det är som att jag tragglar hela mitt liiiiiiiv så fort det börjar närma sig december :)
Kämpa på med allt gumman, du har gått igenom så mycket så du kan lika gärna prova ännu fler saker, du kommer vara expert på det mesta inom ämnet ortopedi, neurologi, endokrinologi och medicin rent allmänt ;)
Puss!