torsdag 23 oktober 2008

Nu ska ja fan Gå ner..

Vill jag inbilla mig iaf..
Fick en ganska brysk käftsmäll hos sjukgymnasten igår, och har bestämt mig att börja ut o gå seriöst nu.

Vart ute en timme nu. Känns helt galet, jag har inte ont i vaderna. Vilket beror på att jag har gått i snigelfart.. Jag har aldrig gått så långsamt i hela mitt liv tror jag.. Det kändes som jag inte kom framåt överhuvudtaget, försökte röra armarna, men det fanns liksom inte fart nog för de att svänga utan de hängde mest.. haha! Jag blev omkörd av alla möjliga.. Hmm va säger man när man inte kör, omgådd?? Iaf, jag blev omgådd av senior citizens.. Det va lite pinsamt, hur många som helst gick om mig, botten blev nog nådd när jag blev omgådd av en gubbe som var minst 200 år gammal och dessutom Blind!! Sorgligt.. Kändes lite ångestfyllt att gå så långsamt, har alltid stressat när jag gått nånstans. Och det har aldrig varit uttryck för träning i min hjärna, bara varit ett sätt att ta sig från ett ställe till ett annat.. Eller ja, intellektuellt har jag ju vetat att promenader är ett bra sätt att träna på, men i min hjärna sitter det ändå fast att det bara är ett långsamt transportmedel..

Men det var en ny upplevelse för mig, och nu tror jag att jag kan fortsätta ett tag, vaderna har ju liksom alltid varit det som satt käppar i hjulen för mig, fått så ont att jag knappt kunnat stå eller gå på flera dar för att det gör så ont, och nu har jag inte ont i vaderna. Ont på en hel massa andra ställen, men det kan jag leva med. Känner mig fruktansvärt gammal dock, ont i knät, höften, ryggen, fotleden och fotvalvet.. Men men, det är väl smällar man får ta när man knappt gått nånting på evigheter.

Hoppas att genom att skriva om det här kan jag bli lite mer motiverad att gå ut och knalla mer regelbundet också. Tyvärr kan jag inte hålla koll på hur många steg jag har gått då min stegräknare tycker att den inte har blivit använd på så länge att den kunde pensionera sig.. eller så är bara batterierna slut, hehe! Men om jag ska chansa på hur långt jag har gått så är det nog runt 4 km, och det tog mig en timme, det är rätt pinsamt, men jaja! Fick inte ont i vaderna iaf!

Nu är det bajsplockardags, wohoo!

Inga kommentarer: