tisdag 28 oktober 2008

Bad day..

Började med att jag var sådär sjukt trött igen.. ville verkligen inte vakna.. Har börjat ställa klockan en halvtimme tidigare nu med förhoppningen om att jag ska kunna somna bättre på nätterna.. Meen, det funkar inte.. gör bara att jag blir supertrött på mornarna.. Låg iaf kvar i sängen och halvslumrade med missarna i typ 40 minuter, fy på mig.. det är strictly verboten enligt sjukgymnasten, men men.. Kunde verkligen inte resa på mig.. Iaf, pratade med älsklingen lite och kom sen ur sängen typ en timme senare än tänkt.. Matade hungriga katter, matade hungrig mig själv.. Sen fastnade jag såklart framför datorn.. Så sjukt trött.. Per ringde när han skulle på lunch.. o då kom ja på att jag inte ville gå ut idag.. Meen, han övertalade mig att pallra mig ut iaf.. så sagt o gjort.. ut kom jag.. lite senare än vanligt, men skitsamma, det är fortfarande ljust iaf..

När jag kom ut såg jag att det var oroväckande blött på marken.. hmm. skulle det börja regna? Halvvägs ut i skogen började det droppa.. typiskt.. men som tur var så slutade det efter nåra minuter.. Fortsatte gå, lite snabbare eftersom det kändes som att det skulle börja snart igen.. och det gjorde det självklart.. först lite sånt där mesigt blomspruteregn.. Det har jag inga problem med, men när jag hade kommit ut ur skogen och på väg hem igen började det komma större dumma droppar.. En hel del av de också.. Suck.. Fick öka på farten ännu mer, hatar regn..

Medan jag gick där och blev otrevligt blöt började jag fundera på hur jag ska göra i framtiden när det oundvikligen kommer regna eftersom det är höst och snart vinter.. Gillar inte regn, gillar inte paraplyer.. kan bli knepigt.. hur gör andra människor? Tar de med sig paraplyer ut i skogen? Lr måste jag skaffa en sån där muppig regnponchogrej..? Kanske ska ta en stor sopsäck och klippa hål för ögonen.. hmm.. Får fråga T om råd, hon brukar ha svar på sånt..

Märker att motivationen börjar tryta också, igår gick det bra att komma ut, men idag var det som sagt urjobbigt.. Vore så mycket lättare om man fick se direkta resultat av ens slit.. Ja menar, det sades ju att om jag gick ut skulle jag må bättre, bli gladare, mindre stressad, få minskad huvudvärk, sänkt blodtryck, sova bättre, få bättre kondis och gå ner i vikt etc. Men har jag märkt av nåt av detta? Nej.. Blir man sugen på att fortsätta då? Nej.. *suck* Fan att man inte märker nån skillnad.. Det enda som har hänt egentligen är att jag somnar sämre på nätterna och har mer ont i kroppen.. Whoppie.. Men men.. Jag vet ju att det inte kommer hända saker pang bom på en gång, men det e så jävla svårt när man inte får nån belöning för det man gör..

Blää, nu ska jag äta lunch..

Inga kommentarer: