onsdag 29 oktober 2008

Kallt..

Börjar det verkligen bli.. När jag var ute idag så var det isbildning på vattenpölarna på parkeringen.. huvva.. Nu är det snart vinter på allvar, får se om motivationen tryter då.. gillar inte kyla särskilt mycket.. Och speciellt inte slask o is, och det brukar ju vara det vi får mest av här.

Börjat gå lite snabbare nu, tar väl strax under en timme istället för strax över som det tog förut att gå samma sträcka. Känner mig för litegrann hur fort jag kan gå utan att få ont, och har kommit fram till att skorna som jag har investerat i ( eller ja, mina föräldrar ) har en stor del i hur fort jag kan gå, eller kan gå överhuvudtaget utan att få ont. Märker stor skillnad när jag har mina vanliga skor på mig, då gör det ont att bara gå runt i mataffären o handla en kvart. Så mina ecco-gore tex skor är jag mycket tacksam för.. Utan de hade nog inte det här varit möjligt.. Och särskilt om jag nu måste ge mig ut i slaskväder, då är det skönt att slippa bli blöt om fötterna, som jag ständigt har blivit alla andra höstar och vintrar.

Skulle börjat en grupp hos sjukgymnasten idag egentligen tillsammans med typ 8 andra liknande fall som mig själv, men det blev inte av, för T's sjukgymnastkompis som också skulle hållt i gruppen verkar lida av nån ovanligt långartad sjukdom, gruppen har blivit framflyttad i över en månad nu pga sjukdom. Aja, spelar väl ingen roll egentligen, är ju inte särskilt mycket för gruppaktiviteter. Men det kanske är intressant att möta andra med liknande problem och sånt där.. Om den nu kommer igång nångång..

Usch.. när ska jag bli piggare och somna bättre?? Har knatat runt där ute i skogen en vecka nu. När ska man börja märka nån skillnad?? Enligt T skulle det ta fyra veckor att få bättre kondis om man gick två gånger i veckan, det är ju 8 gånger, det har jag snart gått, kommer jag få bättre kondis då? Näe, antagligen inte.. får nog plöja på ett gäng veckor till. Men sömnen borde ju komma snabbare, hoppas jag iaf, men det verkar ju inte så.. Typiskt.. Eller så är det som jag tror, mitt sömnbehov och sömnproblem är inget man kan jobba bort.. Det baserar jag självklart inte på den här veckan, men eftersom alla säger att jag får en normal sömnrytm bara man ger det lång tid och har rutiner. Men jag menar, alla de åren i grundskolan.. Då gick jag upp 7 nästan varenda morgon, och om det ska ta mer än 9 år att få ordning på sömnrutiner då är det nåt som är fel.. Jag har ju inte sovit hela dagarna och vänt på dygnet förrän de senaste åren i livet, hela tiden innan gjorde jag ju som alla andra, men inte fan hjälpte det.. Är så trött på sånt snack. Men men, vet bara inte vad jag kan göra för att bevisa motsatsen..

1 kommentar:

Anonym sa...

Amen S/J - jag har ju läst på FEL blogg all along. Här var det ju massa uppdaterat, sweet. Just missat att skriva MINST 5 diktat tack vare dig, det tackar vi för, seriöst. Och ang kliniken där - om man är ÖL eller inte beror väl på hur länge man tjänstgjort, man kan ju inte bara bli Överläkare sådär på en gång!? Vi har massa överläkare här på Ortopeden :)

Och sen ang dina sömnproblem, hälsoproblem och allt vad det nu är. Kan folk inte bara hajja att du är speciall!? Okej, det funkar inte att sova bort hela livet, du blir så tråkig då och det är JÄTTEBRA att dom vill hjälpa dig att få en "bra" dygnsrytm, men du har ju ALLTID varit såhär, och gick ut med superduperbetyg, ngt du inte skulle kunnat göra om du sov till 17 varje dag på högstadiet. Be dom ringa mig så berättar jag :P

Ecco is the shit, gömmer mina väl längst bak i garderoben och tar ut dom när jag prommenerar...ööööhhhh en gång i månaden iaf. Nästan. Du hajjar.

Älskar dig, ska ta tag i ringandet en vacker dag. Du kunde väl skickat ett sms om Bella :( Haft en tyst minut nu för henne, kommer ihåg lilla valpen Bella som man fick hjälpa upp i sängen och där benen gick åt alla håll hihi.