tisdag 26 juni 2007

Oj oj

Lång tid sen det skrevs nåt här.. Och dement som jag e så kommer jag knappt ihåg vad vi har gjort. Men kan väl dra det senaste iaf! :)

Midsommar firade vi ute i hällby hos Didi och Jonatan, lugnt och mysigt. Inga uteaktiviteter blev det dock då det regnade och va allmänt trist väder.. :( Men de har en Wii som fick agera sällskapsspel ist! :) Grilla gjorde vi på kvällen hos Jonatans föräldrar på deras altan, så lite luft fick vi, och en hel drös med myggbett, självklart.. Alla blodsugardjurjävlar tycker ju mitt blod e smaskens. Fast nu e det många år sen ja fick en fästing på mig faktiskt *ta i trä* o det e himla skönt.. De e riktigt äckliga..

Sen i söndags åkte vi till Sthlm för att fira Alex. Mera grillat! :) Vi misslyckades dock lite me grillen, den va så himla stor så vi hade inte kol så att det blev tillräckligt varmt, så våra första grillspett låg väl på grillen i en dryg timme innan de blev klara.. haha! Sen kom vi dock på att vi hade kol i Mulles baklucka! Låter dumt att åka omkring me kol i bakluckan, men det har legat kvar där sen våra tidigare grillningar ute i sundbyholm, och nu kom det ju faktiskt till nytta! Så det e inte helt illa att åka runt me en bil fylld me crap! ;) Och riktigt fint väder fick vi, alldeles lagom varmt ohc soligt! jättehärligt! :) En digitalkamera och FF köpte vi till henne.. så nu kan vi ju få se lite bilder från London när hon åker imorron.

Och nu städas det för fullt, lr inte fullt direkt, men om man jämför me hur mycke ja brukar städa i vanliga fall så e det för fullt. Med mina mått! Man ser skrivbordsytan, whohoo! Det har man inte gjrot på länge! Men det e lite småknepigt att få saker att stanna på sin plats då man har 4 katter som springer omkring o kliver på saker och välter och puttar ner grejer hela tiden. Vi måste verkligen satsa på att skaffa stängd förvaring där man kan slänga ner alla grejer långt från kattassar och tänder. Kartonger och påsar e tydligen jättegott! Nu när ja röjde runt lite i hallen hittade jag mycke som va smaskat på, alla soppåsar som ja skulle slänga all skit i e lixom lite perforerade, mindre ju längre in på rullen man kommer, men ändå. Småjävlar! :)

Kom på en rolig sak oxå.. Per hade tänt vaniljljus inne på toa.. (av förklarliga skäl! ;P) Sen kom det in en geting där, han släckte ljuset och tänkte försöka jaga ut den. Då åker den in i röken o singlar ner i det smälta stearinet och dör! haha! Getingar e fan inte smarta nånstans! :) Så nu ligger det en stelnad geting i ljuset inne i badrummet! E lite sugen på att tända ljuset och se va som händer. Fast Per tror att det bara kommer bli bränd geting då..! Men grym getingfälla! Antar att det va den sötsliskiga doften han drogs till.. så nästa gång det kommer in en geting ska vi tända de små värmeljusen som oxå luktar vanilj o se om det blir en favorit i repris!

Hade en annan dum geting på besök inne hos mig oxå, tror det va nångång förra sommaren.. Han åkte in i mina takspots där det e ett par hundra grader varmt lr så.. och brändes fast.. haha! Och jag var ju tvungen att lämna honom där, för att se hur länge han skulle hänga kvar. Och det gjorde han ett himla bra tag! Men en dag tappade han greppet och trillade ner på mattan, till katternas förtjusning, i sisådär 20 sek tills de märkte att han inte rörde på sig.. då va det inget roligt längre..

Och ja, jag njuter av när getingar gör sig illa o dör hos mig.. lite grymt kanske, men sen ja blev stucken helt oprovocerat av getingar två gånger när ja va liten så har ja väldigt lite till övers för getingar.. De e onda.. och så e ja nervös för att katterna ska få tag i en o bli stucken de med.. vill inte ha missar me svullna nosar..

Nu ska klappa lite på Mini o störa henne så hon kanske går ner från mitt knä så ja kan fortsätta städa.. fast det e ju så mysigt att sitta här me min minsta lilla plutt i knät så ja kanske e klar för idag! :)

Inga kommentarer: