onsdag 7 mars 2007

Nu e det officiellt..

Jag har hoppat av skolan.. Har lämnat in blanketten och meddelat lärare och programansvarige.. Det va inte ett lätt beslut och jag kommer nog undra en och flera gånger om jag fattade rätt sådant. Men jag känner att det inte e värt det. Fördelarna väger tyvärr inte över nackdelarna. Men visst känns det surt att sluta och inte få den examen jag hade satsat på. Men som Jessica sa, att det blir nog bättre bara ja fattar ett beslut, vilket det än blir. Så jag får hoppas på det. Och visst e det jätteskönt att inte känna den här ständiga pressen på sig, att hela tiden ha skolan i bakhuvudet. Att äntligen kunna känna mig riktigt ledig.. Men samtidigt så har ja ju fått en ny sak att oroa mig för. Pengar. Hur ska ja få ihop det så jag kan leva? Jag måste skaffa ett jobb. Och om det va svårt förut, kan ja inte tro att det ska gå lättare nu, i en mindre stad me färre jobb. Och det största problemet, hur ska jag orka? Vet inte om jag fixar det. Har ingen energi och ork att ta tag i saker och ting. Ville hoppa av skolan för att kunna bli frisk själv först. Men ja måste ju ha nåt att leva på under tiden jag gör det, och vad ska detta va? Hur fan tänkte ja egentligen? Jag vet inte vad jag ska göra.. Och så snart csn får nys om att jag har hoppat av kommer väl de komma och kräva tillbaka pengar som de har betalat ut för mars.. pengar som jag inte har.. Aja, det får väl lösa sig på nåt sätt..

1 kommentar:

Anonym sa...

ja här kommer man tillbaka till cajberspejsen efter några dagars paus och finner.... what!? Du brukar ju veta vad du gör så jag litar på att du gör det nu också. Men det ska ändå bli skönt att få krama om dig riktigt ordentligt nästa helg!! Puss älskade vännen min.