måndag 19 februari 2007

Mera praktiktjafs

Så nu har man varit på sista praktikinfon.. pratade me läraren om min situation, och de hade fixat en egen kursplan till mig.. dock måste jag få tag på min neurolog och få intyget ändrat så det står rätt när det gäller veckorna. Kunde väl kanske eventuellt bli problem annars så de tyckte det va lika bra att få det rätt på en gång.. och det kan ja väl hålla med om, bara så jobbigt att försöka få tag på läkaren.. e så trött på att prata me sjukvården.. börjar likna högstadiet nu, med tusen olika läkarkontakter och besök överallt.. med skillnaden att nu e det jag själv som måste organisera och ringa runt o ta tag i saker ist för att mamma sköter det. Var bekvämt att va liten.. Har ingen lust o ork att hela tiden ringa och gång på gång berätta va det e som gäller.. trött på det nu.. Men har väl inget val egentligen..

Nu verkar det även som om det kan bli problem om jag vill komplettera till socionom oxå, för då har jag helt plötsligt fem veckor mindre praktik än alla andra.. Men A-L sa att det kanske skulle gå o lösa, om jag läste nån kurs som kunde motsvara den praktiktiden.. Men ja fattade inte om den skulle va ist för den 5-poängarn som de sa att ja måste läsa till för att komma upp poäng.. men det får ja ta sen.. hade ju tid på mig att läsa den iaf, kunde tydligen ske när som helst under studietiden.. så det e ju skönt att det inte e nåt som måste tas itu och bestämmas precis nu, för det pallar jag inte.. :(

Aja, det löser sig nog så småningom.. ser den här praktiken som ett sätt att bara sitta av tiden.. kommer inte lära mig nåt, lr få nytta av nåt senare tror jag.. det verkar så himla hjärndött.. man sitter bara o väntar på att nån ska behöva hjälp med nåt, o det verkar de inte behöva särskilt ofta.. men men.. jag slipper pendla, och ja får lite oregelbundna arbetstider.. så det va ju trots allt därför jag gick med på att vara på det här stället..

Lunchade me tjejerna idag oxå, eftersom det typ e sista gången vi ses på länge iom praktiken.. det va trevligt.. o vi skippade sista föreläsningen.. för den gubben e fan inte rolig att lyssna på.. han låter oss dessutom sitta i typ 1 ½ timme innan vi får fika, o det finns inte en chans i världen att man ska orka sitta o lyssna på en tråkmåns så länge utan att tappa koncentrationen o låta tankarna vandra iväg helt åt nåt annat..

O nu måste man väl sätta igång me tentan oxå.. men det kommer bli tufft.. har missat alldeles för många föreläsningar och eftersom jag inte öppnat böckerna heller blir det mycke att ta in och få ut på papper under den här veckan.. men men.. får väl komplettera i värsta fall.. tror det var ok i den här kursen.. båda lärarna e ju lite snurriga så man vet ju aldrig va som gäller.. men man skulle tydligen rita en skiss över nånting med JO.. o det kan man ju inte annat än garva åt.. jag kan inte rita för fem öre.. och eftersom jag inte fattar va det e jag ska rita så blir det bara ännu svårare.. kanske har haft me det på nån föreläsning.. lr så står det i boken.. vad vet jag..! hehe!

Min sötis fyllde år igår oxå, på samma dag som hunden! lite lustigt! Det va mysigt.. Pappa o brorsan kom ner i lördags, så då åt vi thai classic och tårta.. senare på kvällen kom kompisgänget.. Det va oxå himla trevligt, mycke pimpingrejer till gollen blev det, haha! :) passande! *ler* Lugnt blev det iaf, inget röj, utan vi halvkollade lite på x-men på tvn, och käkade tårtor.. tre stycken hade vi gjort! :) och så lite ölande.. Jag hade köpt en Paradis ask och presentkort på Silja Line.. så nu ska vi titta på kryssningar som passar..! :)

Näe, nu får ja sätta igång.. lr försöka iaf.. kommer antagligen inte komma nån vart, jobbar alltid bäst under tidspress.. dumt, men så e det! :)

Inga kommentarer: