tisdag 6 februari 2007

Mer snö

Livsfarligt.. jag har som de flesta vet inte den bästa skillen i att gå på hala underlag.. särskilt inte på snö som ligger på is som jag inte ser.. spelar ingen roll vilka skor jag har, halkar som fan ändå.. men men.. ger mig inte ut på nåra längre turer så chansen e väl rätt stor iaf att jag ska överleva den här vintern oxå.. Men trevligt iofs att det kommit mer snö, va så trist när det blev massa plusgrader och allt började smälta.. iofs hade det ju varit trevligare om det inte hade blivit plus o is som följd av det.. men man får väl va glad för det lilla.

Tänkte boka tvättid hos mig idag för att köra lite stora grejer, som sängkläder o handdukar som jag inte har hos Per, då kom en av "the regular" tvättanterna ut och frågade om jag ville tvätta på hennes tid för hon va klar.. visst tänkte jag, det va väl schysst o få iväg lite redan idag.. så jag gick upp o hämtade lite grejer.. När jag kom upp till lägenheten igen lyckades jag tappa mobilen i golvet och den buggade till sig lite.. men det tänkte ja inte närmare på förrän jag insåg att timern hade stannat på nåt skumt sätt, så ja visste inte hur lång tid det va kvar på tvätten. Men trodde att det va nog dags att gå ner, så det gjorde jag. När jag då kom ner så tittade ja i maskinen ja hade mina kläder i. o de va borta.. då har hon hängt upp mina kläder.. hmm.. Visst, hon tänkte att hon skulle va snäll. Men jag vet inte om jag vill ha nån som jag inte känner hänga upp mina kläder, det va ju lixom underkläder oxå.. fan alla borde ha separata tvättrum som man kan låsa me sitt bokningslås. trött på tvätthall nu..

Lyckades vakna igår iaf för att gå till skolan.. amazing.. inte ofta jag lyckats vakna nu på sistone, fattar inte varför. visst jag har alltid varit grymt trött, men har ändå oftast lyckas komma upp och sen gå som en zombie genom dagen, men nu känns det som fysiskt omöjligt att resa mig ur sängen, hela kroppen bara skriker åt mig att fortsätta sova och det gör jag. kan inte styra det, jag bara sover vidare. fattar inte hur jag ska kunna gå på praktik snart.. om det nu blir som jag vill, har inte fått tag på läkarintyget som skolan behöver än. skiter det sig hoppar jag nog av, vill verkligen inte längre. usch..

Näe, enough me gnäll nu..! :)

Inga kommentarer: