tisdag 16 januari 2007

Trött..

Såå trött.. kommer jag nånsin va pigg igen? tror inte det.. Har inte känt mig pigg de senaste 12 åren.. Jämt denna utmattning.. jag orkar inte göra nåt.. och har jag gjort en sak är resurserna slut sen.. då vill ja bara krypa ner under täcket och sova en vecka.. Men jag måste tvinga mig upp, tvinga mig att ta tag i saker, tvinga mig att plugga.. Men det är tröttsamt bara det. Att alltid känna att jag måste tvinga mig till att göra saker. Aldrig bara känna att jag gör nånting för att jag e pigg och har lust.. Visst finns det roliga saker, kravlösa saker som att bara mysa me min plupp. Men alla dessa måsten orkar jag inte med. Vill inte känna den ständiga överhängande pressen och stressen på mig. Frestas av tanken på att bara skita i alltihopa och bara gräva ner mig, men det skulle aldrig hålla i längden och som tur är har jag lite förnuft kvar..

Tidigare, typ under högstadiet följde jag nog känslan mer, ville ja inte gå ut och gå till skolan så skolkade jag och gick till Peter och lyssnade på musik hela dagen.. Men nu vet jag att hur gärna jag än vill så måste jag stå emot.. Jag har alldeles för dålig karaktär för att tillåta mig sånt. Då fastnar jag i det. Säger inte att jag e nån plikttrogen typ nu heller. Men även om jag inte gör det jag borde så har jag det ändå i bakhuvudet att jag borde.. Förut spelade det ingen roll och jag struntade i konsekvenserna.. Så länge jag är medveten om problemet är det lättare att tackla det..

Näe nu tog luften slut.. färdigskrivet.. och Per e på väg hemåt, så då får man ta o tänka på middagsmat..

Inga kommentarer: