måndag 15 januari 2007

Nästan p-böter

Fyy fan för lapplisor.. Usch.. tycker inte alls om..
Eller jag kan väl börja me att skriva om hela dan så som jag tänkte göra innan lapplisan nästan förpestade hela min dag..

Dagen började ovanligt tidigt för mig, redan klockan 6:50 ringde klockan.. Tvättid kl 7.. blää.. men har man inga rena strumpor så har man inte, och då finns det inte så mycket att göra.. bara skönt att man kan få tag på tvättid med så kort varsel hos Per.. hemma hos mig måste man typ boka två veckor i förväg för att ha en chans till nån tid.. Iaf, så tvättade ja hela morronen, men när jag väntade på att det sista skulle torka så gjorde jag misstaget att gå o lägga mig en sväng.. tänkte ju bara sova de 45 min jag skulle vänta.. haha, yeah right! som om det nånsin funkar för mig.. självklart försov jag mig.. Vaknade av Pers sms, och såg att jag hade 4 till som hade plingplongat utan att ja märkt nåt.. Halvtimme kvar till lunch.. superstress ner i tvättstugan, bara för att märka att självklart hade puckotorkskåpet stannat och hälften var fortf genomblött.. så in med det i torktumlaren.. Allting hann iaf nästan bli torrt.. resten fick ja hänga upp och hoppas att kattjävlarna inte river ner det.. *suck* :)

Iväg till lunchen då.. trodde vi..! när jag kom ner och vi skulle iväg så tyckte den lilla gollen att, "hey nu ska ja inte alls starta.. jag trivdes ju så himla bra på gatan här.." Ingenting hände verkligen.. Inte minsta antydan till tändningsgnista.. dumma härk!! Försökte putta igång den, men utan resultat.. Men sen efter ett tag så av nån jävla anledning vaknade han till liv igen.. Så burna iväg till lunchen.. Slänga i sig maten, och sen hem och mata katter och sen iväg till skolan..
Där märkte jag att upplägget inte alls var så som vi brukar ha det.. De andra damerna i klassen brukade tydligen ha som rutin att de läser upp sina arbeten och kommenterar de sedan.. Vi brukar mer göra så att vi snackar om vad man kan skriva, och vart man kan hitta det i boken.. Jag har ju inte ens tittat på tentan, än mindre börjat skriva.. och där satt det folk som i stort sett var klara.. hehe!

Aja, sen en tråkig informationsträff om vårt program som ska läggas ner och istället ska det bli ett socionomprogram.. mer om det i framtiden.. orkar inte tänka på det just nu..
Sen då.. till det som rubriken handlar om..! :) När jag åkte från skolan tänkte jag åka hem till Per och fixa med tvätten som jag bara slängde in i Ikea kassar i garderoben.. Jag parkerade bilen nedanför huset.. Hade inga parkeringspengar, så jag tänkte att det säkert skulle gå bra att stå där en timme typ.. Men icke..! När jag går in genom grinden kommer en kille bakom mig som hade bilen framför.. Han sa att jag skulle få böter om jag lämnade bilen där och frågade om ja inte hade sett lapplisan som tittade på min bil.. SJälvklart hade jag inte märkt nånting.. jag lägger ju inte märke till saker omkring mig.. går mest i min egna lilla bubbla och e relativt omedveten om omvärlden.. Iaf var det himla tur att han gjorde mig uppmärksam på att tanten var där nere.. då var det ju bara att vända i dörren.. Åkte med honom i hissen ner, och då hade hans kompis ringt honom o sagt att nu stod tantan och tittade på bilarna från tvärs över gatan.. Hon ville nog bra gärna lappa oss.. men vi spurtade ner och körde iväg från en sur lapplisa utan böter.. Phuu!!
Har verkligen inte råd med böter nu.. Har inte många kronor på kontot.. Har iaf studieförsäkrat och program- och kursregistrerat mig idag.. så csn-pengarna borde ju ploppa in om några dagar..

Så, nu ska jag beställa böcker till nästa kurs... Offentlig förvaltning, institutoner och regelverk.. Får se hur det blir..

Ha de!! och blås inte bort! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Förbannade jäkla lapplisor!! Som att nån bryr sig om folk står på de iordninggjorda parkerings-grejjorna nedanför husen.. Gör det inte lätt att parkera då!! *suck*

Skönt att du slapp böter i alla fall, dumma lappfjantar!! (Syftar inte på folkslaget i norr, har inget emot dem alls)