torsdag 18 januari 2007

Tenta

Varför ska det va så svårt att skriva.. Jag kommer aldrig igång.. Kan sitta och stirra på den dumma skärmen i flera timmar utan att ha skrivit en enda rad.. Per har dock gett mig tips för att komma igång, som det pluggeni han är..! :) Men det e fortf svårt för mig att komma igång.. Jag kan hitta en del tankar om vad jag skulle skriva i huvudet, men tror det e till stor del tvånget att skriva löpande referenser som hindrar mig att komma igång. För även om jag har nåt i huvudet som jag skulle vilja skriva så kan jag inte det förrän jag har hittat det i en bok och kan ge en referens till det. och det dödar skrivarlusten. Särskilt när det e ett ämne som jag har upplevt mycket själv av, har mött många "rehabiliterare" och kan säga ganska mycket om vad som kännetäcknar en bra sådan, men inte fan vill jag sitta o bläddra i böcker för att försöka hitta nånstans där nån gubbe skriver ungefär samma sak som jag skulle vilja.. hatar referenser.. utan de skulle allt va mycket lättare. att bara kunna babbla på från mitt eget huvud. visst jag måste visa att jag har tagit till mig litteraturen, men varför räcker det inte med att man ser att jag har fått det jag skriver därifrån, måste han veta exakt vilken sida det står på? tydligen.. så här sitter jag och stirrar på skärmen med en uppslagen bok och kommer absolut ingen vart.. har knappt börjat och den ska in imorron.. som tur är har jag hela dagen på mig, och inte bara till 12 som en del sätter som deadline..

Aja, får väl försöka lite till nu.. har gjort en kaffe som jag hoppas ska få igång skallen lite.. trots att jag kommer få ruggigt ont i magen.. likadant varje tentaperiod.. sitter o bälgar i mig kaffe och kickar igång magkatarren igen.. vilket underbart studentliv jag lever.. pöh..!
Tack älskade Per för att du peppar och motiverar mig, du e verkligen min lysande stjärna i mörkret som visar mig vägen och alltid finns där, både under glada och ledsna stunder och det är jag evinnerligt glad för! Pussa på!

1 kommentar:

Anonym sa...

Du är massa duktig måste jag säga! Du har fått ner en hel del juhe. Visst, det går trögt. Fast det gör det om man måste ha löpande referenser, som du säger så dödar det skrivlusten.

Dock tycker jag att du ändå ska skriva från ditt eget huvud också, sen leta referenser. Kanske inte det "korrekta" sättet, men har man något att säga så tycker jag man kan göra det.

Samtidigt vet jag inte hur ni har det på erat program om ni får skriva egna åsikter och om egna erfarenheter. Tycker sånt borde vara enormt värdefullt att ha med i en rapport då det är självupplevt, men det är väl bara jag som tycker så.