måndag 23 juli 2007

Jobb och softair gun

Per har fått jobb! :) I skåne..! hehe..! Vi var där nere förra veckan och hade intervju, och redan på vägen hem ringde de och ville ha dit honom! Hur kul som helst! Dock gick allt så himla fort att man inte hann processa det i hjärnan.. vi va i chocktillstånd hur lång tid som helst på vägen hem.. Man kände sig så rastlös och fast.. Man ville kolla efter lägenheter och allt annat som behövdes fixas och så satt man där i bilen och kunde inte göra ett skit på flera timmar. Det va lite frustrerande. Som tur var kändes det bättre när vi kom hem och dan efter kunde börja ringa till folk, och säga upp lägenheter och sånt där som vi behövde göra. Lägenhet där nere e ju det största kruxet. Men har ringt runt idag och det verkar inte helt omöjligt att få tag i nåt.. Visserligen inte i Helsingborg där han ska jobba, men allt e så nära i skåne så det gör ju inget om det blir i en närliggande stad. Pendla 30-40 min till jobbet e ju ingenting. Imorron vet vi nog mer om ett par lägenheter som vi nog var intresserade av. Så förhoppningsvis kan vi spika en flytt sen.

Sen e det bara det roliga kvar, packa.. *suck* Jag e ju inte direkt känd för att va sparsam med grejer, hur mycke skit som helst har ja samlat på mig genom åren, började i tidig ålder att köpa saker som ja ville ha i framtida lägenhet.. och grejer slänger ja nästan aldrig. Förra flytten va så jobbig då ja höll på att jobba samtidigt, orkade inte rensa utan tog bara me mig allt för att rensa ut det vid ett senare tillfälle (som naturligtvis aldrig kom), nu ska ja verkligen försöka gallra ut så mycke det bara går. Har lagt ut annons på blocket för en del möbler och ett gäng skor (*gråter* haha) så det e ju ett steg i rätt riktning åtminstone! :)

Har börjat rensa Pers lägenhet nu oxå, vi var där igår och tömde lite möbler och plockade ihop i lådor, så där e det faktiskt inte så mycket kvar. Bara köket som e jobbigt med allt porslin och sånt. Och så källaren som e helt smockfull, så jag ljög, det e rätt mycket kvar. Men inte ett dugg om man jämför med min lägenhet..! Men den här veckan ska den nog vara tömd och klar och med alla saker som ska med ner här hos mig tillfälligt tills vi kör stora flyttlasset ner.

Roade oss på ett helt nytt sätt igår oxå när vi va och packade! Vi satte upp gamla smörgåsrån vi hittade i skåpet mot franska balkongen och så sköt vi prick på de med softairgunnen.. haha! Hur kul som helst!

Näe nu kom Per upp igen så nu ska ja va social.. han lyckades få volvon såld alldeles nyss, jätteskönt att äntligen bli av med den! :) Kan ingen köpa mina grejer nu oxå så vore jag jättenöjd!!

Ska väl lägga in länkarna till grejerna oxå ifall det e nån som e sugen på möbler eller skor! ;)
http://www.sarakoraen.se/Tillsalu/tillsalu_skor.htm
http://www.sarakoraen.se/Tillsalu/tillsalu_mobler.htm

Inga kommentarer: