tisdag 30 september 2008

Katter är underbara! :)

Per och jag pratade för några dar sen om den där animerade katten som försöker väcka sin ägare och få denne att mata missen.. Den e ju helt underbart klockren! Han letade rätt på den, och då visade det sig att det finns fler liknande klipp..

Den snubben måste ju ha våra katter.. Det e precis så de håller på..!!

Nu skulle jag försöka lägga in filmerna här direkt i bloggen, men det gick visst inte så bra, så jag får lägga in länkarna istället..

Här har vi Micro..
http://www.youtube.com/watch?v=w0ffwDYo00Q

Och sen Gaston..
http://www.youtube.com/watch?v=s13dLaTIHSg

Fram för fler Simon's cat! :)

---------------------------------------------------------------

Har varit hos ortopeden idag också för att kolla på min ganglion som jag har på handen.. lr egentligen har jag ju två, den ena har jag haft i massa år, men den stör mig ju liksom inte då den sitter på ovansidan av handen, men för några månader sen dök det upp en till längst ner vid "tumroten", lr ja, motsvarigheten till knoge fast på tumme.. kallar man det knoge när det sitter på tummen oxå..?? hmm.. För mig e knogar de fyra andra fingrarnas, det man slår med så att säga, hehe.. men egentligen borde det väl va samma för tummen.. skitsamma.. i vilket fall som helst fick jag gå till nån privat ortopedmottagning som jag aldrig hört talas om förut, fanns bara en läkare som jobbade där, han kallade sig för överläkare på skylten.. men hur svårt e det att va överläkare om man e den enda läkaren på mottagningen, finns ju liksom ingen under sig.. tss..

Det gick iaf väldigt snabbt och enkelt, jag fick fylla i en hälsodeklaration och han klämde och kände lite på knölen, sen skulle han skicka mig till sjukhuset för att ta bort fanskapet. Men det lär ju ta sin lilla tid, sjukhus e ju inte direkt kända för att va snabba.. förutom akuten då, som vi blev mycket glatt överraskade av att det gick så snabbt..!

Nu ska jag gå o skramla ihop min kalla lunch..

Inga kommentarer: