måndag 21 maj 2007

Min katt e knäpp!

Min äldsta och minst sociala katt e nog fan inte frisk! Jag har en reservmus till datorn på skrivbordet om min vanliga skulle få för sig att dö så den måste laddas. Och den har hon fått dille på att hon ska slicka på. Ja menar hon kan ju inte göra kopplingen datormus - riktig mus.. haha! Isf e hon fan smart! Men den e hon på jämt.. Sen nu idag när jag kom hem kom hon upp på skrivbordet och började slicka på min flourtablettsburk, och sen gick hon vidare till ett läderskärp som ligger här. Och sen slickade hon på en tändsticksask, vilket hon förövrigt har varit på tidigare, men då var det plånet som gällde, som jag tycker inte kan va särskilt nyttigt.. Men hon gillar det..

Hon har ju fått för sig att tvätta det mesta. Hon har en mjukiskatt som hon brukar tvätta. Det kommer nog från att hon inte får tvätta Mini längre. Sen brukar hon tvätta mig där jag har sprutat parfym.. Vilket inte borde vara helt mumsigt heller, men likväl gör hon det. Antar att hon inte gillar min parfym, hehe! Men det e rätt sött! Om än rätt så knasigt! Men så länge hon e nöjd så..! :) Bara hon inte blir sjuk av tändsticksplånet..

Min andra misse däremot e mer för att tugga på metall.. hehe! inte särskilt normalt det heller.. Krokar, skruvar, spikar, metallpinnar i möbler, you name it.. Allt som e av metall sitter hon nöjt o gnager på..!

Katter e inte smarta nånstans! :) Men fan så goa!

Nu måste jag fixa lunch.. Saknar pizza express! Nu när jag har möjlighet att använda mig av hemkörning finns det inget sånt.. När ja bodde i Sthlm var man ju tvungen att gå ner i porten och öppna eftersom vi hade låst dygnet runt, och då har man ju sumpat konceptet med hemkörning och att man ska slippa gå ut.. Ja menar, har man gått ner till porten kunde man ju likagärna gå nåra meter till till pizzerian..! Men här går det ju! har både kod och porttelefon.. Men ingen pizza express.. Dock tror jag att en av pizzeriorna i stan har börjat med hemkörning, men vet inte vilken och hur man får tag på den. Så bra har de lyckats med sin marknadsföring.. hehe!

Tjipp!

1 kommentar:

Anonym sa...

Hej! Mammas sambo var också tveksam, han hade heller aldrig haft med bäbisar att göra. MEn han är såld... Du får tänka som så att vi människor, precis som alla andra djur, är utrustade så att vi tycker om små versioner av oss själva, alltså när dom är som allra minst, det är biologiskt för oss som art!! Dessutom skriker bäbisar inte alls så som man tror, inte våran iaf, hon skriker kanske 5 minuter på ett dygn och då oftast för att berätta att hon vaknat :) She's nice, inte snorig och äcklig som andras ungar ;) Me love you! Puss