lördag 21 april 2007

6 månader, lastbil och ny säng

Firade 6 månader med min Per i onsdags, kan inte fatta att tiden har gått så fort! Lr på ett sätt kan jag det, men min tidsuppfattning är rätt så dålig generellt sett. Massa mysigt var det iaf, vi åt på thai classic och blev så mätta man bara kan bli där med deras bamseportioner! Är otroligt glad för de här 6 månaderna, och ser fram mot flera halvår med dig! :)

Idag har vi haft ett rejält äventyr oxå, var på ikea och köpte ny säng, vi hyrde en lastbil på statoil, men de hade bara modell större inne så vi fick ta den, otålig som jag e. Vill ju inte vänta en massa dar på att den skulle komma hem igen utan ville ha säng Nu! :) Himla kul att köra var det dock, så det va helt ok att ta den ist. Man kände sig väldigt stor på vägen och för en gångs skull kunde man verkligen anamma "störst går först" haha! :P

Så vi kom hem och lastade ur, bestämde oss för två stycken 80 sängar, för enkelhetens skull när man ska lyfta upp den. lr dem blev det ju nu. Och så en hel bäddmadrass. Första biten av vår kompletta säng är klar, nu fattas det bara sängstommen och tillbehören, men det kommer när vi flyttar. Fanns inte de ben vi ville ha dock, så nu har vi en säng som praktiskt taget står på golvet, fast som Per sa, så e det en ganska roligt kontrast från att sova i hans superhöga säng, så nu när den e på plats så klagar jag inte! :) Nu måste vi bara få ner min gamla säng till källaren oxå, och eftersom det inte e en ikea säng så väger den ton.. :( Men men.. smällar man får ta.. nu kommer vi förhoppningsvis sova gott iaf.

Varit på bio me gänget oxå, sunshine såg vi.. De ville gå ut o ta en öl efteråt men med allt vi har gjort idag så kände vi att vi bara ville hem och ta det lugnt. Så det e precis vad jag ska göra nu, lägga mig i soffan o mysa! :)

2 kommentarer:

Per sa...

Du måste helt klart ta o skaffa dig en sån där lastbil så du kan känna dig stor på vägen.. *hehe*

Puss på dig! :)

Anonym sa...

Ja visst var det nyss... Men ändå så grymt länge sen. Livet är bara så skumt och tar oss i sådana riktningar att man aldrig vet vart man kan vara om ett år. Det går inte att förutse vad som ska ske. Och hur f*n lever man med den vetskapen när man är ett kontrollfreak!? :) Skit samma om man är nöjd va!? Missing you baby!