fredag 12 januari 2007

Premiärinlägg

Så då har man äntligen fått arslet ur vagnen o skaffat en blogg.. Mycket var väl tack vare önskemål från Ewe som ville ha ett sätt att keep track of me, trots avståndet.. jag läser ju hennes blogg o känner mig delaktig i hennes liv trots att det kan gå måånga månader mellan våra telefonsamtal.. men det e skönt att det funkar o att ingen blir sur.. vet andra som gnäller o tjurar för att ja inte hör av mig. Jag vet att jag är fruktansvärt dålig på det, men jag kan bara ge min förklaring, och accepteras inte den så kan ja inte göra så mycket åt saken. men men..

Fick reda på vilken praktikplats jag fick igår oxå, inte hoppade man högt av glädje direkt.. har ju ingen särskild koppling till utbildningen direkt, men ja känner att ja inte orkar bry mig längre.. det var åtminstone här i stan så ja slipper lägga ut 150kr på pendlingskostnader varje dag, det va väl huvudsaken.. Sen vet vi ju inte vart vi hamnar ändå, så det känns inte heller superviktigt om man ändå ska härifrån om ett par månader.. Sen har jag ju ändå frågan i huvudet varje dag om det här verkligen är nåt för mig. Lr jo jag vet väl att det är nåt åt det här hållet jag kanske skulle vilja syssla med. Men eftersom jag inte är så kräsen så skulle nånting annat säkert kunna gå lika bra. Och skolan har ju aldrig varit min starka sida. Jag är inte en pluggmänniska och jag kommer aldrig bli. Inte ens när det gällde körkortet och ja inte ville nåt hellre än att klara det så kunde ja förmå mig att plugga ordentligt.. så det har ju liksom inget me att göra hur motiverad jag är.. Jag o plugg passar helt enkelt inte ihop. Jag o sova passar mycke bättre tillsammans..

Nåt jag borde göra nu, innan Per kommer från jobbet, då ska vi titta på "nya" bilar.. Hoppas vi kan hitta nåt som passar honom. Förstår att han vill att vi ska ha en till bil. Vi blir ju lite låsta i pusslande när vi ska dela på den. Och så kan min blixt få vila lite, så ja inte överstiger körsträckan.. ligger lite på gränsen nu, o vill inte betala mer, de har fått tillräckligt me pengar av mig tycker jag..! =/

Nu lät det som om diskmaskinen började bli klar. Efter att den har tuggat färdigt ska jag nog ta mig en liten tupplur. Helt sjukt trött är jag.. Kan passa på att modda den här sidan lite medans ja väntar!

Så nu var det första inlägget avklarat, får se om det blir fler! :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Hah! Jag är djupt imponerad. Och hemskt glad :) Nu ligger du bokmärkad och länkad. Jag börjar skolan på Måndag, men jag ser fram emot det. Komvux är nämligen semester i jämföresle med det som komma skall, först barnledig med skrikig spädis (jag är lycklig men ändå) och sen Uni... Älskar dig min finaste, och jag kommer ALDRIG bli sur för att du inte hör av dig. För jag hade ju lika gärna kunnat göra det isf :) PUSS