tisdag 31 juli 2007

Freaky!!

Igår när vi skulle ta sista rundan (trodde vi) med Pers grejer från hans lägenhet till min så vart vi akut jättehungriga och var tvugna att åka till Donken som var det enda som var öppet.. När vi då åker i stora rondellen utanför mig ser vi ett par jeppar som knatar igenom rondellen.. ser ut som hej kom och hjälp mig ungefär.. Iaf, vi åker vidare och tar vägen förbi statt, så utanför café kaka, vilka ser vi inte då. Jo, samma jeppar! Då har de tagit sig samma sträcka som vi har gjort till fots, på ungefär samma tid.. hur skadat e inte det..!? I vilket fall som helst så åker vi vidare till donken.. när vi har spenderat en evighet i kö och precis satt oss ner me maten (om man nu kan kalla det för mat, hehe) ser vi återigen samma gubbar.. Helt skadat.. hur fan kan de ha tagit sig ut till E20 så snabbt till fots..?? Var det inte lodisar, utan typ långdistanssprinters som va ute o tränade..! Fattade ingenting.. hade bra lust att gå fram till de och fråga hur fan de kunde ta sig dit så himla fort, och om de möjligtvis förföljde oss.. men lät bli! haha! Aja, skumt som satan!

Nu e vi iaf färdiga med Pers lägenhet.. Har tömt och städat den.. Han har så galet mycke prylar..! jag tror verkligen jag har hittat min jämlike när det gäller att ha skadat mycke saker, hihi! *ler* Puss på dig! Vart enormt slitigt och kämpigt de här dagarna, men jag tror det värsta e över nu.. Nu ska vi "bara" packa ihop en liten lastbil med det nödvändigaste och åka ner och skriva kontrakt och hämta nycklar. Sen får vi hoppas att flyttfirman hör av sig snart och ger ett datum på när vi får våra saker.. inte minst för katternas skull, vet att åtminstone mina katter blir rätt skärrade när de inte har sina saker som de känner igen och kan gömma sig under. När vi först kom hit så låg de under badkaret tills möblerna hade kommit på plats.. så jag hoppas verkligen inte att vi behöver vänta så länge.. vore så himla skönt att få ner allting och bara kunna koppla av.

Men på det hela stora så ska det bli jättekul, vill visserligen aldrig mer se en flyttlåda, hehe! Men det e jättespännande och ska bli så mysigt att få vår gemensamma 4:a och få fixa o dona i den! :)

Nu vill jag ha mat!!

Inga kommentarer: